Zupa z jabłek i batatów


Gdy pierwszy raz spróbowałem słodkich ziemniaków wcale nie przypadły mi do gustu. Pomyślałem wtedy, że w smaku to takie niespecjalne skrzyżowanie ziemniaka i banana a do tego nie za bardzo idzie w parze z kotletem schabowym i surówką :) Gdy teraz o tym myślę, to wydaje mi się, że zwyczajnie źle podszedłem do batatów. Jak typowy Polak, karmiony od dziecka zwykłymi ziemniakami i schabowym, porównywałem ich smak ze znajomym od lat smakiem kartofli.

Na szczęście należę do osób, które lubią eksperymentować więc dałem im drugą szanse. Gdy następny raz postanowiłem zrobić coś z batatów, po pierwsze nie chciałem ich z niczym porównywać, a po drugie zamiast niezbyt kreatywnie zastępować jedne ziemniaki drugimi, wyszukałem przepis na zupę, która okazała się rewelacyjna. Nie pozostaje mi nic innego jak podzielić się tym jak ją przyrządzić. Dajcie znać co myślicie.

Zupa z jabłek i batatów
  • bataty1 kg
  • jabłka 2 sztuki
  • bulion warzywny ok 0,7 litra
  • pół cebuli
  • niebieski ser, np. gorgonzola lub stilton 100g
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • oliwa z oliwek 2 łyżki
  • sól i pieprz

W średniej wielkości garnku rozgrzewamy oliwę z oliwek, dodajemy pokrojoną cienko cebulę oraz odrobinę soli i pieprzu i podsmażamy kilka minut. Gdy cebula będzie miękka dodajemy pokrojone w kostkę bataty oraz jabłka. Wlewamy bulion warzywny, dodajemy gałkę muszkatołową i całość doprowadzamy do wrzenia po czym gotujemy na małym ogniu do momentu aż ziemniaki będą miękkie (ok. 20min). Na koniec używając blendera miksujemy zupę na krem dodając ok 50g sera stillton lub gorgonzola. Resztę sera możemy użyć do udekorowania zupy podczas podawania.

0 komentarze:

Prześlij komentarz