Zupa warzywna z brukwi, marchwi i fasoli

 

Jakiś czas temu wpadł mi w ręce przepis na zupę z brukwi. Zakup tego warzywa w Polsce nie jest jednak taki łatwy jakby się mogło wydawać. Łatwiej kupić, np. bakłażany lub karczochy. Gdy zapytałem na swoim osiedlowym ryneczku warzywnym o brukiew to jedna z handlujących tam pań powiedziała mi, że brukiew owszem hoduje ale nie na handel a dla swoich krów. 
To co powiedziała dobrze oddaje nastawienie jakie mamy do brukwi - trochę jak do warzywa drugiej kategorii. Zupełnie tym nie zrażony postanowiłem jednak namówić panią na przywiezienie mi kilku główek i następnego dnia cieszyłem swe podniebienie naprawdę przepyszną zupą. Gorąco polecam

Zupa warzywna z brukwii, marchwii i fasoli 

  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 brukiew
  • 4 marchweki 
  • 2 puszki fasoli konserwowej (czerwonej i białej)
  • 0,5 litra średnio tłustego mleka 
  • 800 ml bulionu warzywnego (dla leniuchów: 1,5 kostki rosołu warzywnego rozpuścić w 800ml wody)
  • kilkanaście świych liści tymianku
W dużym garnku rozgrzewamy oliwę z oliwek i dodajemy zgniecione ząbki czosnku. Gdy czosnek lekko się przysmaży wrzucamy skrojone na kostkę brukiew i marchew. Dodajemy bulion warzywny, mleko oraz część pokrojonych liści tymianku. Dodajemy odrobinę pieprzu i soli. Całość gotujemy do momentu aż warzywa będą miękkie (ok. 25-30 min). Po tym czasie dodajemy odcedzoną fasolę z puszki i przelewamy 1/3 zupy do drugiego garnka, blendujemy oraz przelewamy z powrotemPodając przystrajamy zupę pozostałym  tymiankiem.

0 komentarze:

Prześlij komentarz