Zupa z selera i gruszek


Choć zarówno gruszki jak i seler są bardzo popularne w Polsce, to już zupa selerowo-gruszkowa niestety nie. Połączenie tych dwóch smaków nie jest oczywiste i wielu osobom wyda sie dziwne. Ja z natury jestem przekornym typem, więc kiedy natknąłem się na ten przepis w angielskim czasopiśmie kulinarnym 'Olive', koniecznie chciałem go wypróbować. Dla mnie było bomba, więc i wam polecam. 

Zupa z selera i gruszek. 
  • główka selera ok 700g 
  • 4 dojrzałe gruszki 
  • bulion warzywny 1 litr
  • cebula szalotka 1 sztuka
  • starty korzeń imbiru wielkości dwu złotówki
  • oliwa z oliwek 1 łyżka
  • ząbek czosnku
  • odrobina pietruszki do udekorowania zupy 
  • odrobina śmietany
W dużym garnku rozgrzewamy oliwę z oliwek i podsmażamy przez ok. 5 min. drobno pokrojoną cebulę, czosnek i korzeń imbiru. Następnie dodajemy pokrojone w kostkę seler, gruszki oraz bulion warzywny i doprowadzamy do wrzenia. Zmiejszamy ogień, gotujemy do momentu gdy seler będzie miękki (ok 25-30 min). Na koniec dodajemy śmietanę i blendujemy całość. 

0 komentarze:

Prześlij komentarz