Naleśniki z jagodami i syropem klonowym


Dzisiejszy upał za oknem wcale nie nastrajał by stać przy piecu i smażyć cokolwiek. Jednak smak na naleśniki chodził już za mną od kilku dni więc cóż miałem począć. Szybko zrobiłem ciasto i pare minut później rozkoszowałem się ich smakiem.

Gdy robiłem je kilka tygodni temu, moja niespełna 1,5 - roczna córka widząc, że jem podeszła do stołu i stanęła przede mną jak pisklak z rozdziawionym na oścież dziobem. Gdy dałem jej jeden kęs pogładziła sobie brzuszek i odeszła machając łapkami.  Lepszej rekomendacji chyba nie trzeba. Polecam nawet jeśli nie macie dzieci.

Naleśniki z jagodami i syropem klonowym
  • mąka 200g 
  • proszek do pieczenia 1 łyżeczka
  • jajko 1szt. 
  • mleko 300ml
  • masło 2 łyżki stołowe 
  • jagody 200 g 
  • olej 
  • syrop klonowy
  • odrobina soli

W misce mieszamy mąkę, proszek do pieczenia i sól. W osobnym naczyniu ubijamy jajko wraz z mlekiem i dodajemy do wymieszanych wcześniej suchych składników. Mieszamy aż do uzyskania jednolitej masy i następnie dodajemy roztopione masło oraz ok. 100g jagód.

Na małej patelni rozgrzewamy odrobinę masła lub oleju. Naleśniki smażymy ok. 3 min z każdej strony. Podajemy pojedynczo lub układając kilka naleśników na telerzu, dodajemy świeże jagody i polewamy syropem klonowym.

    0 komentarze:

    Prześlij komentarz